E10 Benzin Kullanımanın Testerenize Etkisi

Avrupa’da geçtiğimiz ay ve bu ay çok konuşulan konuların başında emisyon ve karbon ayak izi geliyor. Karbonmonoksit salınımını özellikle motorlu taşıtlarda azalatmak adına E10 benzin gündeme geliyor. İngiltere, eylül ayında ülke genelindeki benzin istasyonlarında E10 benzin‘i kullanıma sundu. Kuzey İrlanda, 2022’nin başlarında geçiş yapacacağını duyurmuştu. İngiltere’nin E10 benzine geçişi, yakıtın uzun zamandan beri standart olduğu Fransa, Almanya ve Finlandiya dahil olmak üzere 15 AB ülkesinin ardından gerçekleşiyor.

E10 benzin, %90 normal kurşunsuz ve %10 etanolden oluşan bir biyoyakıt. Adıda zaten burdan geliyor. Standart kurşunsuz benzin %5’e kadar etanol içerir ve herhangi bir benzinli araçta sorunsuz veya modifikasyona ihtiyaç duymadan kullanılabilir. Ancak E10 benzinin aletleri nasıl etkileyeceği hakkında birçok tartışmanın yapıldığını görüyoruz.

Ülkemizde emisyon yönetmelikleri avrupa ile paralel gidiyor. E10 benzin kısa süre sonra Türkiye’de kullanımda olursa şaşırmayız. Bu nedenle bizde önceden  makinelerimizde ki durum ile çalışmaları sizler için derledik.

Tüm kullanım kılavuzlarımızda, yalnızca minimum oktan sayısı 90 olan yüksek kaliteli, markalı benzin kullanmanızı öneririz. Ancak yeni E10 gibi %10 veya daha az etanol içeriğine sahip benzinin kullanılması konusunda STIHL Benzinli Makinelerde bir sorunun oluşmadığını söyleyebilmekteyiz.

Aslında, STIHL M-Tronic motorlarımız, %25’e kadar etanol içeriğine sahip benzinle çalıştırıldığında hala tam güç sağlayabiliyor (E25). Ancak %10’dan fazla etanol içeriğine sahip benzin, manuel olarak ayarlanabilen karbüratörlü motorlarda çalışma sorunlarına neden olabilir. Işte bu nedenle bu tip motorlarımızda kullanılmamalıdır.

Herhangi bir benzinde olduğu gibi, aletin yakıt dağıtım parçalarında herhangi bir tıkanmayı önlemek için makinenizi içinde E10 benzini ile saklamamanızı tavsiye etmekteyiz. Ayrıca, yakıt ayrışma derecesini en aza indirmek için E10 benzini, 30 günden fazla saklamamanızı öneriyoruz.

Önemli bir noktada şudur; bazı motorlarda, değişen yakıt bileşimini telafi etmek için karbüratörün yeniden ayarlanması da gerekebilir.

Benzin ve yakıt karışımları ile ilgili diğer yazılarımıza da göz atmak isterseniz aşağıda başıkları ve linkleri bulabilirsiniz.

Yüksek Etanol Karışımları STIHL Ürününüze Zarar Verebilir

Yakıtla doldurma işlemi

Benzin yağsız olmaz!