İşte Peyzaj Sektörüne yönelik 10 Pazarlama İpucu!

Sunduğunuz mükemmel hizmetin hak ettiği itibarı gördüğünden emin olun. Pazarlama sadece gösterişli fotoğraflar ve yüksek bütçeli TV reklamlarından ibaret değildir. İşletmenin büyümesinde etkili olan unsur çoğu zaman daha küçük detaylardır. İşletmenizin rekabet açısından ön plana çıkması için pazarlama uzmanı olmanıza gerek yoktur. Sadece bu 10 basit pazarlama ipucunu izleyin ve iş fırsatları açısından avantajlı konuma geçin!

1- Ekibinize Şirket Kıyafeti Giydirin
Ekibiniz işletmenin adı, logosu ve iletişim bilgilerini (web sitesi veya telefon numarası) üzerinde taşıdığı zaman işletmeniz için birer ayaklı reklam haline gelecektir! Bu aynı zamanda onların daha profesyonel görünmesini sağlar.

2- Yol Kenarı Tabelaları Yaptırın
Tabelalar işletmenizi tanıtmak için müthiş bir yöntemdir. Sadece belli bir alandaki insanlara iletişim bilgilerinizi vermekle kalmaz, yaptığınız işin kalitesini de sergiler. Müşterilerinize bahçelerinin yol kenarına yakın bir kısmına mütevazi bir tabela yerleştirmenize izin verip vermeyeceklerini sorun. Tereddüt ederlerse peyzaj hizmetlerinde indirim teklif edebilirsiniz.

3- El İlanları Bırakın
İşletme bilgilerinizin (web sitesi URL adresi, telefon, adres, hizmet listesi, fiyat bilgileri vb.) yer aldığı basit bir el ilanı hazırlayın. Ekibiniz bir işi tamamladığında çevredeki komşuların kapılarına el ilanı bırakmalarını söyleyin.

4- Kartvizit Bastırın
İşletmenizi tanıtmanın en kolay yollarından biri ekibiniz için kartvizit bastırmaktır. Kartın üzerinde işletmenizle ilgili temel bilgilerin yer almasını sağlayın. Böylece ekibinize sunduğunuz hizmetler sorulduğu zaman müşteriye hemen kartvizitlerini takdim edebilecekler.

5- Araç Giydirme
İşyerinizin kamyon ve treylerinde işletmenizin adı ve iletişim bilgileri yoksa, yatırımınızı heba ediyorsunuz demektir! Ekibiniz iş için yoldayken veya park halindeyken, araçlarınızın yoldan geçenlere sizinle iletişim kurma imkanı sağladığından emin olun.

6- Web Sitenizi Geliştirin
Bazı işletmeler muhteşem web sitelerine sahiptir. Bazılarının ise bir web sitesi bile yoktur. Bu konuda işletmenizin sitesine farklı bir açıdan bakmayı denemelisiniz. Müşterilerin bir bahçe düzenleme şirketine ihtiyacı olduğunda, giderek daha fazla insan internet üzerinden arayışa girecektir. İşletmenizin Web aramalarında görünür durumda olduğundan emin olun. Eğer değilse, İnternette görünürlüğünüzü arttırmanın yollarını aramak için bir profesyonele danışın.

7- Sosyal Medyayı Etkin Kullanın
Facebook gibi sosyal medya sitelerinde işletme profili oluşturmak potansiyel müşterilere doğrudan ulaşmanın mükemmel ve maliyet açısından uygun bir yoludur. Yaptığınız son işlerin fotoğraflarını sergileyebilir ve müşteri tabanınızı genişletebilirsiniz.

8- Hizmet Sitesi Sıralamalarında Yer Alın
Online yorumlar potansiyel müşteriler için son derece önemlidir. Potansiyel müşterileriniz en iyi hizmete ulaşmak için muhtemelen bu siteleri kullanacaktır. İşletmenizin bu sitelerde yer aldığından ve hakkınızda olumlu geri bildirimler yapıldığından emin olun!

9- Yerel Reklam Verin
Reklam çoğu insanın “pazarlama” hakkında düşünürken üzerinde durduğu konudur. Reklam farkındalık yaratmanın en önemli yolu olmasa da, pazarlama altyapınızda etkili bir araçtır. Yerel gazeteler ve televizyon kanallarıyla iletişim kurarak reklam fiyatlarını öğrenin. Düşündüğünüzden daha uygun fiyatlı olabilir.

10- Müşteri Yönlendirme / Ödül Programları Oluşturun
Neden tüm bu pazarlama sürecini uygulamak zorunda olasınız? Müşterilerinizle iyi ilişkileriniz varsa, aile, arkadaş ve komşu çevrelerinde sizden bahsetmeleri için onları teşvik edin. Mevcut müşterileriniz size yeni müşteriler yönlendirdikçe onlara indirim uygulayın. Ayrıca mevcut müşterilerinizin size sadık kalması için hizmetlerinizi kullanma oranları arttıkça onlara indirim uygulayın.