Kış koşullarında bile, karbüratör ısıtmalı STIHL motorlu testere sizi yarı yolda bırakmaz; karbüratörün buzlanmasından ve elektrik kesintisinden korur.
ELEKTRİKLİ KARBÜRATÖR ISITMA: HER ZAMAN ÇALIŞMAYA HAZIR
Elektrikli ısıtmalı bir karbüratör, sıcaklığa bağlı otomatik açma-kapama kontrolüne sahiptir. STIHL motorlu testerenizin düşük sıcaklıklarda bile mükemmel çalışmasını sağlar. Isıtıcı, donma koşullarında karbüratörün buzlanmasını önleyerek makinenin performansını korumak için yakıt karışımının düzgün bir şekilde akmasını sağlar. Günlük çalışma konforu için elektrikli karbüratör ısıtmaya sahip tüm STIHL modellerinde ayrıca ısıtmalı kollar bulunur. Elektrikli karbüratör ısıtmalı ve ısıtmalı kollu STIHL motorlu testereler, model tanımındaki V-W harfleri ile tanımlanabilir.
ELEKTRİKLİ KARBÜRATÖR ISITMA NASIL ÇALIŞIR
Yakıt, karbüratörün nozullarından serbest bırakıldıktan hemen sonra, giren hava sıcaklığının 9°C’ye kadar düşürülmesi sağlanır. Soğuduktan sonra hava daha az buharlaşmış nem taşıyabilir, bu da karbüratörde gaz valfi çevresinde biriken yoğuşmaya neden olur. Giren hava sıcaklığı 3°C ile 10°C arasında ise ani soğuma, gaz valfi çevresinde buz oluşmasına sebep olur. Karbüratörün hava akışını kısıtlayarak elektrikli makinenin performansını düşürür ve arızalanmasına neden olur.
Giren hava sıcaklığı 3°C’nin altındaysa, nem buz oluşumuna izin vermeyecek kadar soğuktur; 10°C ve daha yüksek sıcaklıklar, yoğunlaşan nemin buza dönüşmesini önleyecek kadar sıcaktır. Bu sıcaklıklara bağlı olarak sonbahar, kış ve ilkbahar başlarında yapılan motorlu testere çalışmalarında elektrikli karbüratör ısıtmasından faydalanmak için idealdir.
Kış güvenilirliği için iki yol
Karbüratör gaz valfinde buz oluşumunu önlemenin basit yolu, karbüratör devresini ısıtmaktır. STIHL bunu iki şekilde yapar.
Günlük kullanıma yönelik motorlu testerelerde, sıcak hava karbüratörün içindeki sıcaklığı kontrol etmek için giren havayı ısıtır. Silindir ısıtmalı hava filtresini beslemek için çalışan pasif bir sistemdir. Bu sistem etkinleştirildiğinde, karbüratörde buz oluşmasına neden olabilecek kritik sıcaklıklardan kaçınmak için motoru çalıştırmak yalnızca birkaç dakika sürer. Bu pasif sistemi kullanmak için kullanıcının sürgüyü veya valfi kış için “Açık” ayarına getirmesi gerekir. Bunu mevcut mevsimsel rutinlere dahil etmenizi öneririz.
Ormancılıkta kullanılan STIHL profesyonel elektrikli aletler, entegre bir elektrikli karbüratör ısıtması kullanır. Kritik sıcaklık aralığına ulaşıldığında, karbüratörü ısıtmak için ısıtıcı elemanın kullanıcı müdahalesine gerek kalmadan otomatik olarak çalıştırıldığı aktif bir sistemdir. Karbüratör ısıtıcı elemanı, volanın yanındaki ayrı bir jeneratör aracılığıyla beslenir; aynı jeneratör, STIHL profesyonel ormancılık motorlu testerelerindeki elektrikli karbüratör ısıtıcısına her zaman eşlik eden ısıtmalı kollar için de güç sağlar. Bu özelliklere sahip modeller ürün adında V-W koduyla tanımlanmaktadır.
Her iki sistem de motor kullanımının ilk 10 dakikasında hayati öneme sahiptir; Bundan sonra motorların yaydığı ısı genellikle kritik sıcaklık aralığından kaçınmak için yeterli olacaktır.
STIHL elektrikli karbüratör ısıtıcısı
STIHL elektrikli karbüratör ısıtıcısı, elektrikli ısıtıcı elemandan ve termostattan oluşur; ısıtıcı eleman karbüratörün yukarı akışına takılıdır. Termostat, pompa tarafındaki karbüratör kapağının üzerinde olabilir veya doğrudan ısıtıcı elemanın üzerine takılabilir.
Karbüratör ısıtıcısının gücü, ısıtıcı jeneratör tarafından otomatik olarak sağlanır. Karbüratörün sıcaklığı 10°C’lik kritik sıcaklığın altına düştüğünde termostat ısıtıcı elemanı açar. Karbüratörde buz oluşması etkili bir şekilde önlenir ve motorun sorunsuz çalışması sağlanır.
ELEKTRİKLİ KARBÜRATÖR ISITMANIN AVANTAJLARI NELERDİR?
Elektrikli karbüratör ısıtması sayesinde STIHL elektrikli aletinize düşük sıcaklıklarda bile güvenebilirsiniz. Motorunuzun düşük hızlarda veya rölantide sarsılmayacağı, soğuk havalarda karbüratörün ayarlanması ihtiyacını azaltacağı anlamına gelir. STIHL elektrikli karbüratör ısıtıcısının bir diğer avantajı da tasarımının basitliğidir. Isıtıcı eleman, yakıtın karbüratör ısıtıcısından akmasına gerek kalmadan çalıştığı için diğer otomatik karbonhidrat ısıtıcı çözümlerinin aksine, karmaşık motor modifikasyonları konusunda endişelenmenize gerek yoktur. STIHL karbüratör ısıtıcı tasarımının avantajlarından biri ise motorlu testerenizin toplam ağırlığını önemli ölçüde arttırmamasıdır.
KARBÜRATÖR ISITICISI YENİDEN TAKILABİLİR Mİ?
Elektrikli karbüratör ısıtıcısı tüm STIHL motorlu testerelerde standart olarak bulunmaz, sadece MS 261 C-M ve MS 500i’de bulunur. Elektrikli karbüratör ısıtıcılarımız bu özel motorlu testerelere uyacak şekilde özel olarak tasarlanmıştır, dolayısıyla diğer motorlu testere modellerine sonradan takılamazlar. Size en yakın yetkili STIHL bayiniz, karbüratör ısıtıcıları ile ilgili sorularınızı yanıtlamaktan mutluluk duyacaktır.
ÖZET: STIHL ELEKTRİKLİ KARBÜRATÖR ISITICI
- STIHL elektrikli karbüratör ısıtması, karbüratörde buz oluşumunu önler, bu da motorlu testerenin özellikle soğuk havalarda iyi performans gösterdiği anlamına gelir.
- STIHL elektrikli karbüratör ısıtıcısı karmaşık bir motor modifikasyonu değil, bağımsız bir sistemdir.
- STIHL elektrikli karbüratör ısıtıcı sonradan eklenemez.
- Elektrikli karbüratör ısıtmalı STIHL motorlu testereler, model adında “V” ile tanımlanır.
- Elektrikli karbüratör ısıtmalı STIHL motorlu testereler her zaman ısıtmalı kollarla (“V-W”) birlikte gelir.