STIHL, VIKING’i bünyesine entegre ediyor ve 2019 yılından itibaren tek bir marka olmaya odaklanıyor

  • “Tüm yeşil olanlar STIHL turuncusuna dönüşüyor”
  • Güçlü STIHL marka adı altındaki muhtemel büyüme potansiyelini kullanmak için marka adı değişimi
  • Avusturya-Langkampfen’deki VIKING tesisindeki istihdam geliştirilecek

2019 yılından itibaren, STIHL Grubu bahçe araçları üreticisi VIKING’in tüm ürün hattını münhasıran STIHL marka adı altında pazarlayacaktır. Değişiklik tüm satış ve pazarlama faaliyetlerinin tek bir marka altında odaklanmasını sağlayacaktır. STIHL yönetim kurulu başkanı Dr. Bertram Kandzior: “Mevcut VIKING ürün hattının mevcut satışlarından ve ciro potansiyelinden uluslararası alanda daha çok tanınan STIHL küresel markası altında yararlanacağız.” demiştir. Küresel oyuncu olan STIHL’den farklı olarak, VIKING şu anda Avrupa pazarı üzerinde odaklanmaktadır. Marka adında yapılacak değişiklik VIKING ürün hattını orta sürede dünya çapındaki satışlara açık hale getirecektir.

STIHL markasının uzmanlık alanları güçlendirildi
İki seçkin marka da birbirini tamamlayan ürün portföyüne sahip olduğu için, genel ürün hattı değişmeyecektir ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere gelişmeye devam edecektir. Pazarlama ve satıştan sorumlu yönetim kurulu üyesi Norbert Pick: “Her iki ürün hattını tek bir marka adı altında birleştirerek bayilere ve müşterilere daha büyük şeffaflık ve daha kolay tanıtım sağlamış olacağız. Buna ek olarak, STIHL markasının çeşitliliğini genişleteceğiz.” demiştir. Pick: “Şirketin teknik bilgisi, gelişim uzmanlığı ve yenilikçi gücü – ki sonuç olarak müşterilere yarar sağlamaktadır – yeni ürünler ve özellikler ile geliştirilecektir” demiştir.

VIKING ürünlerinin garantileri, yedek parçaları ve servisi değişmeden devam edecektir
Marka adındaki değişiklik uzun süreye yayılan stratejik bir karardır. Dr. Kandziora “Dikkatli bir şekilde uygulamak için 2019’deki başlangıca kadar yeterli süre vardır.” demiştir. STIHL Grubu VIKING ürünleri için garanti, parça ve servisin değişiklik olmadan devam etmesine istinaden düzenlemelerin yapılacağını garanti etmektedir. Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Bertram Kandziora şu şekilde açıklamıştır: “Müşterilerimiz satın aldıkları VIKING ürünü için bayilerinin zamanla kanıtlanmış hizmetlerine güvenmeye devam edebilir.”

2008 yılında, STIHL Grup STIHL ve VIKING markalarının ürün hatlarını yeniden düzenlemiş ve tüm VIKING elektrikli el aletleri için STIHL marka adını önermiştir. Sonuç olarak bu ürün gruplarının birim satışlarında önemli bir artış meydana gelmiştir.

Langkampfen’deki VIKING tesisindeki istihdam geliştirilecek
VIKING 1992 yılından beri STIHL Grup bünyesinde olan yüksek kaliteli bahçe aletlerinin önde gelen üreticisidir. Seçkin markanın ürün portföyü çim biçme makinesi, robotik biçiciler, oturaklı çim biçici, havalandırıcı, bahçe doğrayıcı ve motorlu ekici ve toprak sürücüleri içermektedir. Özelleştirilmiş servis bayileri aracılığıyla satılırlar. Langkampfen, Avusturya’da yer alan VIKING GmbH, hâlihazırda STIHL kablosuz ürünler için önemli bir üretim tesisidir. VIKING 450 kişi istihdam etmektedir VIKING Genel Müdürü Dr. Peter Pretzsch ve STIHL Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Bertram Kandziora: “Bu marka adı değişikliği ile birlikte STIHL Grubunu daha da ileri taşımaya devam ediyoruz. Langkampfen tesisi de bundan yararlanacaktır. Tüm çalışanlar işine devam etmekle kalmayacak, istihdam fiili olarak konsolide edilecektir.” şeklinde açıklama getirmiştir.

Şirket Portresi
STIHL Grubu profesyonel ormancılık ve tarıma yönelik elektrikli aletler ve bahçe ve peyzaj bakımı, inşaat sektörü ve talepkar özel kullanıcılara yönelik ürünler geliştirmekte, üretmekte ve dağıtmaktadır. VIKING elektrikli bahçe aleti ürünleri ürün hattını tamamlamaktadır. Ürünler 36 pazarlayıcı iştirak, yaklaşık 120 ithalatçı ve 160’dan fazla ülkede 45,000’den fazla bayiyi de içeren yetkili bayilerimiz aracılığıyla dağıtılmaktadır. STIHL 1971 yılından beri dünyanın en çok satan testere markasıdır. Şirket 1926 yılında kurulmuştur ve Stuttgart yakınlarındaki Waiblingen şehrinde yer almaktadır. 2015 yılında, STIHL dünya çapında 3.25 milyar euro satış hacmine erişmiştir.

Bu basın bülteni ve resimler STIHL internet sitesinden indirilebilir;
http://www.stihl.com/daily-pressbusiness-press.aspx

ANDREAS STIHL AG & Co. KG
Dr. Stefan Caspari
Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Başkanı