Yeni bina, yeni teknolojiler, yeni görevler. Bunlar STIHL için heyecan verici zamanlar; özellikle de gelişme söz konusu olduğunda. Bu röportajda, Yürütme Kurulu Başkanı Wolfgang Zahn, teknolojinin sınırları, doğru pazar stratejisi ve STIHL’nin gelecekte kat edeceği yeni aşamalar hakkında konuşuyor.
Şimdiye kadar ulaşılan sınırlar sadece bir anlık
STIHL ürünleri son derece gelişmiş teknolojilere sahiptir. Sizce belirli sınırlara ulaşıldı mı?
Wolfgang Zahn (W. Z.): Şimdiye kadar ulaşılan sınırlar, gelişim bakış açısından sadece bir anlık. Henry Ford muhtemelen bir zamanlar Model T’nin otomotiv mühendisliğinin en yüksek noktası olduğunu düşündü. Hatta on yıl önce, kendi kendine çalışan otomobiller gerçekçi sayılmıyordu. Çünkü otomobillerde yardımcı programların sınırlarına ulaşılmış gibiydi. Ancak dijitalleştirme, endüstri 4.0 ve internet bağlantısı sayesinde büyük olanaklar ortaya çıkıyor. Bugün dün düşündüğümüz teknolojinin boyutlarını ancak sınırlı bir ölçüde anlıyoruz. Karbon gibi daha hafif, yeni malzemeler var. Yirmi yıl önce bu ütopikti. Şimdi üretim bantlarında. Bir kesme makinesine bir yakıt enjeksiyon sistemi eklemek birkaç yıl önce hesaplanamazdı. Fakat şimdi standart bir ürün halini aldı. Ar-Ge bölümümüz hala durmadığımızı kanıtlamıştır. Başka neleri geliştirebiliriz diye sürekli çalışıyorlar. Gelişimin nereye gittiğini, ürünlerimizi nasıl geliştirdiğimizi görmek istiyorlar. Gelecek olan daha çok şey var.
Düğmeye basıyorsunuz ve çalışıyor.
Benzinli ürünler STIHL’in temel alanı. Kablosuz güç ürünlerinizde durum nedir?
W.Z .: 2006’da kablosuz teknolojiyi radarımıza aldık. O zamanlar gelişmeyi hızla başlattık – bu halen hissedarlarımıza minnettar olduğumuz bir durum. Bu teknoloji olağanüstü. Güç aletini başlatmanız bile mükemmel: bir düğmeye bastığınızda çalışıyor. Artık yakıta ihtiyacınız yok ve ürünler daha sessiz.
Şimdi daha ucuz olan ve 45 dakika süre ile bir çit budama makinesi çalıştırabilen aküler var. Tüm teknoloji daha iyi ve daha uygun fiyatlı hale geliyor. İlk kez motorlu testereleri kullanan insanlarla birlikte yeni müşteriler de kazanmaktayız. Maliyetleri düşürmeye devam edersek ve güç aletlerini daha hafif bir hale getirirsek, bu kesin bir başarı olacaktır.
STIHL kendi gücüyle, yeni ve yenilikçi ürünlerle büyür
Kablosuz ürünler konusunda STIHL’in pazar payını artırmak için ne gibi bir stratejiniz var?
W.Z .: Stratejimiz klasiktir ve STIHL için değerini kanıtlamıştır. En kaliteli ürünleri üretiriz, sonra müşteriler bize kendileri gelir. STIHL profesyonel bir geçmişe sahiptir ve profesyonellerin yanında hobi yada kişisel kullanıcılara da hitap etmektedir.
Şimdi benzinli ve kablosuz ürünlerin fiyatlarının cazip olmasını sağlamalıyız. Bahçe sahipleri için “Compact” Akülü ürünleri ile bu yolda ilerliyoruz. 2017 yılının başında çok daha rekabetçi bir fiyata daha fazla kablosuz ürün satışı ile kesinlikle daha fazla müşteri kazanacağız. Yeni müşterileri yerel STIHL Bayilerini ziyaret etmeye teşvik etmek söz konusu olduğunda inancımızı ağızdan ağıza pazarlama ve iddalı bir reklam kampanyasından alıyoruz. Fiyat ve teknoloji söz konusu olduğunda başarısızlık olamaz. İdeal olarak, dünyadaki her bireyin dört STIHL ürününün olmasını isteriz.
“Bilişim sektörünü örnek alarak öğrenmeyi ve çevik ekipler kurmayı hayal ediyorum.”
Wolfgang Zahn, STIHL müşterilerine hem benzinli, hem kablosuz güç ürünleri ile en yüksek kaliteyi sunmayı amaçlıyor.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde STIHL için en büyük aşama ne olacak sizce?
W.Z .: En büyük soru kaliteden ödün vermeden gelişmeyi nasıl daha hızlı hale getireceğimizdir. Yeni alanları daha hızlı idare etmeyi ve mevcut çalışma şeklimizi gözden geçirmeyi hedeflemeliyiz. Bilişim sektörünü örnek alarak öğrenmek ve çevik ekipler kurmayı hayal ediyorum.Örneğin çim biçme robotları konusunda, şu anda kendimize onları nasıl daha da iyi hale getirebiliriz diye soruyoruz. Bunun için çok yoğun çalışan özel bir ekip var. Üzerinde çalışıyoruz ve başaracağız. İşte bu nedenle, beş yıl içinde sınıfın en iyisi olacağız. Müşterilerimize istediklerini sunuyoruz: en kaliteli birinci sınıf ürünler.