STIHL üfleme makinesini kullandığınızda performansını kolaylıkla görürsünüz. Ancak kağıt üzerinde işler biraz daha karmaşıktır. Farklı üreticiler sonuca ulaşmak için farklı test standartları ve uygulamalardan faydalanmaktadır. Bu durum kıyaslamayı zorlaştırmaktadır ve yanıltıcı olabilmektedir. Bu nedenle STIHL üfleme makinesi performansını kıyaslamak için yeni ve basit bir yöntemi benimsemiştir: Üfleme Kuvveti.
Sorun:
Geleneksel olarak üfleme makinesi performansı iki şekilde ölçülmektedir: hava hızı ve hava hacmi. Ancak bu ölçütlerin test yöntemleri farklılık göstermekte ve elde edilen sonuçları etkilemektedir. Örneğin 25 cc motorlu bir el üfleme makinesi tüp çıkartılarak test edildiğinde, kağıt üzerinde 63.3 cc motorlu profesyonel sınıf STIHL BR 430 ile neredeyse aynı hava hacmini üretebilmektedir. Test koşulları manipüle edilebildiğinden, üreticilerin üfleme makinesi özelliklerini gerçekte olduklarından daha üstün gösterme fırsatları bulunmaktadır.
Çözüm:
Amerikan Ulusal Standartlar Enstitüsü: ANSI B175.2 ile mevcut standarda yeni bir ölçüm yöntemi getirilmiştir. Bu yeni yöntem belirli üfleme makinesi özelliklerinin nasıl belirleneceğini açıklamaktadır – ve bunu tahmin edeceğinizden çok farklı bir şekilde gerçekleştirmektedir. ANSI B175.2 üfleme makinesi tarafından üretilen asıl hava akımının neden olduğu kuvveti ölçerek test doğruluğu ve tutarlılığının iyileştirilmesine yardımcı olmaktadır.
Bilim:
Newton hava hızını ve hava hacmini kolaylıkla anlaşılabilir tek bir ölçü biriminde bir araya getiren bir kuvvet birimidir. Tüketiciler hava hızı [mph] ve hava hacmi [cfm] gibi daha geleneksel üfleme makinesi özelliklerinin ölçülmesini şaşırtıcı bulabilir. Bu değerleri belirlemek için, üfleme makinesi kuvveti, tüp çapı, hava basıncı, sıcaklık ve nem gibi diğer faktörlerin yer aldığı bir denklemler sisteminde bir araya getirilmektedir. Elde edilen değerler ortalama hava hızı, maksimum hava hızı ve hacimdir. Ortalama hava hızı tüm hava akışı içerisindeki hava hızını temsil etmektedir. Maksimum hava hızı diğer kaynaklardan daha az müdahalenin olduğu, hava akımının merkezindeki hızdır.